Elektrické lokomotivy, vozy a jednotky

Elektrické lokomotivy jsou lokomotivy závislé trakce. Závislé jsou na elektřině a dnes patří k nejmodernějším typům lokomotiv, vozů a jednotek. Elektrické lokomotivy mohou být jednosystémové nejčastěji Střídavína (25 kV) nebo stejnosměr (3 kV). Např. Lokomotiva řady 151/150 přezdívaná Krysa. Dvousystémové, které mohou jezdit jak na Střídavínu tak stejnosměr. S oběma dvěma  napájecími soustavami se můžeme setkat v Česku. Např. Lokomotiva řady 362 a 363 přezdívané Eso. Třísystémové mohou jezdit jak na Střídavínu (25 kV nebo 15 kV) nebo na stejnosměr (3 kV). Např. Lokomotiva řady 380 přezdívaná pod názvy Emil Zátopek nebo Vana. Se střídavou napájející soustavou 15 kV se můžeme nejčastěji setkat v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Švédsku, a Norsku.

Podle původního Kryšpínova značení měly do roku 1989 elektrické lokomotivy značení E nebo S. E jsou lokomotivy jezdící na stejnosměr (3 kV) Př.: Lokomotiva řady 130(E 479.0) přezdívaná Hrbatá. S jsou lokomotivy jezdící na Střídavínu (25 kV) Např.: Lokomotiva řady 263 (S 499.2) přezdívaná Princezna. Když značení obě tyto písmena kombinovalo značilo to dvousystémovou elektrickou lokomotivu. Např.: Lokomotiva řady 362 a 363 (ES 499.1).

Tvůrce webových stránek: David Mařa
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.

Bez nezbytných cookies se neobejde správné a bezpečné fungování našich stránek a registrační proces na nich.
Funkční cookies ukládají vaše preference a uzpůsobí podle nich naše stránky.
Výkonnostní cookies monitorují výkon našich stránek.
Díky marketingovým cookies můžeme měřit a analyzovat výkon našeho webu.