Elektrické lokomotivy, vozy a jednotky

Elektrické lokomotivy jsou lokomotivy závislé trakce. Závislé jsou na elektřině a dnes patří k nejmodernějším typům lokomotiv, vozů a jednotek. Elektrické lokomotivy mohou být jednosystémové nejčastěji Střídavína (25 kV) nebo stejnosměr (3 kV). Např. Lokomotiva řady 151/150 přezdívaná Krysa. Dvousystémové, které mohou jezdit jak na Střídavínu tak stejnosměr. S oběma dvěma  napájecími soustavami se můžeme setkat v Česku. Např. Lokomotiva řady 362 a 363 přezdívané Eso. Třísystémové mohou jezdit jak na Střídavínu (25 kV nebo 15 kV) nebo na stejnosměr (3 kV). Např. Lokomotiva řady 380 přezdívaná pod názvy Emil Zátopek nebo Vana. Se střídavou napájející soustavou 15 kV se můžeme nejčastěji setkat v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Švédsku, a Norsku.

Podle původního Kryšpínova značení měly do roku 1989 elektrické lokomotivy značení E nebo S. E jsou lokomotivy jezdící na stejnosměr (3 kV) Př.: Lokomotiva řady 130(E 479.0) přezdívaná Hrbatá. S jsou lokomotivy jezdící na Střídavínu (25 kV) Např.: Lokomotiva řady 263 (S 499.2) přezdívaná Princezna. Když značení obě tyto písmena kombinovalo značilo to dvousystémovou elektrickou lokomotivu. Např.: Lokomotiva řady 362 a 363 (ES 499.1).

Tvůrce webových stránek: David Mařa
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky